אימון מנטלי לגלישת גלים

אימון מנטאלי לגלישת גלים
מפגשים אישיים לעיבוד רגשי וצמיחה

הרכיב המנטלי בגלישת גלים

גלישת גלים מערבת רכיב מנטלי חזק ודורשת ריכוז פנימי. ההמתנה לגל הנכון והיכולת לשלוט שליטה אבסולוטית בכל הרכיבים הטכניים של הגלישה היא משימה מורכבת שדורשת טיימינג נכון. כמו כן ברגע שהגולש לוקח את הגל הוא צריך להיות קשוב לגל שמשתנה ובמצב של ריכוז עילאי למשך זמן קצר. לגולש שמוכן מנטלית לסשן או לתחרות יש יתרון גדול על פני חבריו.

בזמן ההמתנה לגל לגולש יש זמן שבו מטבע הדברי המחשבה נודדת. במידה והוא עסוק במחשבות אודות המתחרים שלו בסשן או היכולת שלו או האם הים מספיק גבוה או הסוול מספיק מסודר הוא בעצם מפחית מהריכוז ונותן לכל מיני חששות להיכנס ולהפריע לו. המצב הנכון מבחינה מנטלית, במיוחד כשאתה בתוך תחרות הוא השקטה של המוח והתמקדות בים ולא במשהו אחר.
כשאני עובד עם ספורטאים אני מלמד אותם טכניקות של הרגעה עצמית שמתרגלים ביומיום, על היבשה ובהמשך גם בתוך המים ומאפשרות להפסיק להתעסק בשטויות ולהגיע לשקט פנימי.
שקט פנימי הוא מפתח להצלחה בספורט ולהגעה לביצוע מיטבי בזמן אמת.

הכנה לתחרות גלישה דורשת התמקדות ב-2 רכיבים

למרות שגלישת גלים נראית כמו ספורט רגוע יחסית למעשה מדובר בעיסוק ספורטיבי לכל דבר שבכדי להצליח בו הרכיב המנטלי חשוב מאד. הגלישה מערבת מספר רכיבים מנטליים- סבלנות ואורך רוח שמתבטאים ביכולת להמתין לגל הנכון מצד אחד לעומת כוח מתפרץ בעמידה המהירה על הגלשן ויכולת טכנית גבוהה שמתנקזים למאמץ קצר ואינטנסיבי למשך השהות על הגל.

בהכנה מנטלית לסשן ולתחרויות גלישה נשים דגש על שני רכיבים: יכולת לתרגול שוטף של הרגעת המחשבות המיותרות והמתח לפני ובזמן התחרות ובמקביל היכולת להיות ברגע ו"להתאחד" עם הגל שמאפשרת למקסם את החוויה ולחוות מצב של זרימה והרמוניה שמונחים בבסיסה של גלישה מוצלחת.


ליצירת קשר וקביעת מפגש היכרות


זהו אתר הדמו של קורס המבוא לגוטנברגלאתר הקורס